sydney to cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emma Hilbelink - WaarBenJij.nu sydney to cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emma Hilbelink - WaarBenJij.nu

sydney to cairns

Door: emma hilbelink

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 September 2017 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Een nieuwe blog vanuit Cairns! Mijn vorige blog eindigde met onze busrit naar de blue mountains. Wat een ongelooflijk groot en mooi gebied! In groepjes van 5 zijn we samen met onze gids Paul de grand canyon trail gaan lopen. Groep 1 vertrok samen met Paul, de volgende 10 minuten later etc. wanneer er een kruising was, stond groep 1 op ons te wachten om te vertellen waar we naartoe moesten. Wij deden dat dan weer voor groep 3. Op deze manier konden we even pauze houden maar ook controleren of de groep achter ons ook goed gelopen was. De hike heeft ons zo'n 2,5 uur bezig gehouden. Paul vertelde dat het een van de zwaardere hikes was en dat was te voelen haha.
Na de hike hebben we met zijn allen op een mooi look out punt onze lunch gegeten en wat fotootjes gemaakt op de berg. In de avond hebben we een pizzaatje besteld met de hele groep en zijn we uitgegaan in Manly. Kende jullie dat verhaal al van de baby witte haai die uit de zee zo het zwembad in belande? Ja dat was in Manly. In australie kan het allemaal he!

De volgende dag zijn we een citytour door Sydney gaan doen. Met een ferry naar Sydney om vervolgens langs het Opera house te lopen. Van dichtbij is hij lelijker dan veraf. Het gebouw is afgewerkt met badkamersteentjes. De bedenker van het gebouw had ook niet echt een duidelijk bouwplan bedacht waardoor het ook een stuk duurder is geworden dan verwacht. Na het Opera house zijn we doorgelopen voor een lunch in de botanic gardens. Alle bomen die in australie staan, staan in die tuin! Ik kan ze niet onderscheiden maar het was wel een leuk gezicht. We zijn nog bij het oudste gedeelte van Sydney geweest waar het allemaal ontstaan was, toch een klein beetje geschiedenis meegepakt.

's Maandags zijn we al vroeg opgestaan om met de bus naar de surfplek te gaan. Super mooie plek voor bijna alleen onszelf! Na lang vallen en opstaan is het mij gelukt om op het surfboard te blijven staan. Kleine golfjes maargoed, we zullen het vaker gaan oefenen!

Dinsdag was onze laatste dag in Sydney. Vrijwel iedereen had deze dag extra bijgeboekt aangezien we die week volgepland stonden met allerlei activiteiten. Deze dag konden we met zijn vieren goed gebruiken om onze trip te plannen. Vliegtickets waren al geboekt, alleen het hostel nog voor in Cairns. Ready to go!

De volgende ochtend moesten we al vroeg vertrekken. Onze reisgenootjes dag gezegd en hop de bus en trein in. Helemaal niet zo moeilijk, ze hebben in NSW een opal kaartje. Dit kaartje kun je vergelijken met de OV-kaart in NL. Eenmaal op het vliegveld aangekomen hadden we nog wat tijd om te relaxen en een broodje te eten voordat we gingen vliegen. Sydney to cairns is zo'n 3 uur vliegen. Via het hostel hadden we een gratis tranfer naar ons hostel. De man werd lichtelijk gestresst toen hij zag wat voor een groep mensen op hem zat te wachten haha.

Aangekomen in het hostel hebben we even de buurt verkend. Veel bosbranden vielen ons al op, waarschijnlijk opzettelijk aangestoken. Vervolgens zagen we het bordje dat je niet de zee in mag zwemmen, want nee er zijn krokodillen! ahhhh!!! Helaas nog geen eentje gespot. In plaats van de zee hebben ze een mooie lagoon waar iedereen lekker op een kleedje ligt te relaxen en afkoeld in het water. Cairns is een heel gezellig stadje, lekker knus en heel relaxt sfeertje.

We zijn nog een avondje uitgeweest bij de gilligans, hierbij waren we op uitnodiging via happy travel. Als we hier onze stapavond begonnen dan kregen we van alles gratis. We blijven toch hollanders he dus waarom niet! Via deze organisatie konden we een prijskaartje invullen en kans maken op een trip. mijn reisgenootje won deze trip, scuba dive! Hoe vet is dat!

vandaag hebben we veel dingen geregeld. We hebben de auto opgehaald die ons van Cairns naar Melbourne gaat brengen. We hebben bij Happy travel onze tours geboekt en spullen gekocht die we nodig hebben om te kamperen. Een klap geld uitgegeven maar dan heb je ook wat! Morgen start onze camping ervaring, dat word nog wat!

Voor nu, slaap lekker! Ik laat snel weer wat van mij horen.

liefs Emma

• 15 September 2017 - 15:47

Marianne:

Je zijn wel lekker bezig,gezellig allemaal je genieten zodoende wel van de omgeving.
    Deze trip ga je nooit meer vergeten denk ik.
    Wens je verder heel veel liefs,met een dikke knuffel en een kus.
    Zal aan je denken.
    Oma

• 15 September 2017 - 15:48

Margot:

Wat leuk dat je dit doet! Fijn om te horen dat jullie het goed hebben en vele plannen hebben. Veel plezier met kamperen en kijk je uit aan de linkerkant van de weg! Xxx

• 21 September 2017 - 17:58

Lisa:

Lieve Emma,

Wat een leuke ervaringen heb je al opgedaan! Nu genieten van jullie "huurautootje" en lekker kamperen. Laat je niet in de billen bijten door een kroko he