We zijn in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Hilbelink - WaarBenJij.nu We zijn in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Hilbelink - WaarBenJij.nu

We zijn in Sydney!

Door: Emma Hilbelink

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 September 2017 | Australië, Sydney

Hee allemaal!

Even een berichtje vanuit de bus naar de blue mountains.
dinsdag zijn we met de groep vertrokken vanuit Schiphol naar Hongkong. Wat een leuk afscheid heb ik gehad op schiphol! Vrienden en familie verrasten mij door mij nog even uit te zwaaien. Gelijk dikke tranen natuurlijk haha. Eenmaal door de douane begon echt mijn reis richting Australië. We vlogen met cathay pacific naar Hongkong en kwamen rond 6 uur aan. Midden in Hongkong hadden we den dagkamertje waar we ons even konden opfrissen en lekker de stad in konden om deze te gaan verkennen. Niet iedereen had Hongkongse dollars dus ze zaten moeilijk te doen met de bus en ferry enzo haha. We hebben de ferry gepakt naar Hongkong island om vervolgens het hoogste punt op te zoeken. Mooi uitzicht! Na een hele dag door Hongkong slenteren was het wel weer tijd om naar het vliegveld te gaan om 9 uur. Door naar Sydney! Rond 11 uur volgende dag kwamen we aan op het vliegveld en werden we opgevangen door twee meiden van australian backpackers. Met de bus zijn we doorgereden naar de stad om daar een groepsfoto te maken bij de harbour bridge.

Eenmaal aangekomen in het hostel, hebben we wat praktische zaken geregeld. Onderandere een simkaartje waarmee we kunnen bellen en appen ook met nederland! Zodra alles geregeld was, sprongen we gelijk de zee in. Yes golven! Oh en zout haha! Het was nog een beetje fris aangezien de lente net gestart is, maar he nu we er toch zijn! We sloten onze eerste dag af met een BBQ, met natuurlijk een stukje kangaroo vlees, yum lekker!

Dag twee was een regeldag voor iedereen. Even naar de bank om een rekening te openen en geld erop zetten, naar de taxoffice voor wat praktische informatie en medicare. Vervolgens kregen we in het hostel nog een traveltalk over de mooie plekjes die je kunt gaan bezoeken en absoluut niet mag missen!

In de avond hebben 3 meiden en ik besloten met elkaar op pad te gaan. We hebben gelijk een ticket geboekt om naar Cains te vliegen op 13 september. Whaaa zo spannend!

Vandaag zitten we al vroeg in de bus om de Blue Mountains te gaan bezoeken. Het is zo'n 2,5 uur rijden voordat we er zijn. De chauffeur vertelde ons dat het gebied zo'n 1 miljoen hectare groot is!!!!

De volgende keer zal ik jullie laten weten hoe het was! Ik heb het in ieder geval goed naar mijn zin!

Liefs van mij
@down under

Meer verslagen willen lezen? Links op de pagina kun je je aanmelden voor de mailingslijst. Je krijgt een mailtje zodra ik er wat op zet. Eventueel kan ik jullie ook toevoegen. Let me know!

  • 09 September 2017 - 06:17

    Sylvia:

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Blue mountains is mooi, geniet ervan. In Cairns kun je heel goed eten langs de boulevard, denk wel aan de vleermuizen die er s avonds uitvliegen! Vanuit cairns ook een trip maken naar daintree en cape tribulation, mag je niet missen. Enjoy your stay!!

  • 09 September 2017 - 09:22

    Marianne:

    Wat een gezellig verslag Emma.
    Je hebt al heel wat gezien,Leuke groep heb je.
    Erg leuk is het om je te volgen,ik geniet er van.
    Goede reis verder,pas op jezelf.
    Liefs
    Kus Oma

  • 09 September 2017 - 16:03

    Sylvia:

    En oh ja, vanuit Cairns is het ongeveer 1-1,5 uur rijden naar de Petersoncreek in Yungaburra, waar je life vogelbekdieren kunt zien zwemmen. Bij de VVV in Yungaburra kunnen ze je verder informeren daarover.

  • 09 September 2017 - 18:42

    Miranda De Bruijn:

    Wat ontzettend gaaf om dit te lezen Emma, zo hou je iedereen op de hoogte geweldig! Enne geniet!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Aug. 2017
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 5520

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 01 September 2018

voor een jaar naar australië

Landen bezocht: